Juha Norolampi: Ben Fitzgerald, Bethel-srk ja Summerfest

Juha Norolampi on julkaissut ajankohtaisesta aiheesta uuden videon.

Advertisements

14 thoughts on “Juha Norolampi: Ben Fitzgerald, Bethel-srk ja Summerfest

  1. Kiitos tästä blogista!

    Norolammelta jälleen kerran hyvä video. 20 opetussarjan videot Patrick Tiaisesta (joka on ollut muuten Seinäjoella ja TV7 isännän pöydässä Närhi – Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastori – kertoi, että Patrick tulee uudestaankin ja vieläpä monta kertaa Seinäjoelle. ” Kyllä se Patrick on Jumalan mies, kun koko ajan rukoilee ja seurakunta oli täynnä porukkaa, takapenkissäkin täristiin Jumalan voimasta)

    Seinäjoki näyttää olevan harhaoppien keskiössä. Kaikenlaisia saarnamiehiä kutsutaan ja kerrotaan, että täällä on porukkaa, täällä tapahtuu jne. Hedelmä on nähtävissä, kun HOUM syntyi ja HOUMinkin opetus on mikä on. Kummallista, että Seinäjoen vapaaseurakunta vaikenee, minkäänlaisia kannanottoja ei tule sieltä tule, tosin Kalliokoski on hyvä ystävä vapaaseurakunnalle, ystävää on vaikea arvostella.

    Ei se ole Jumalan työn merkki, että on porukkaa, että “tapahtuu” , että tuloillaan. islamilaisetkin rukoilee viisi kertaa päivässä.

    Tekeekö seurakunta parannuksen? Varoituksia tulee joka suunnalta heille.

    Kannattaa katsoa se isännän pöydässä ohjelma, jos et ole katsonut. Voin laittaa linkin, jos et löydä sitä.

    Like

    1. Itsekin olen katsonut ne Patrick Tiaista koskevat videot. Hyvin oli alkuperäislähteitä käyttäen dokumentoitu.

      Juha Norolammelta on tullut tämä 3 päivää sitten: https://www.youtube.com/watch?v=w8CXhFPPG0Y Miksi irtisanouduin Seinäjoen Helluntaisrk:sta ?

      Tietenkin toivon, että he tekisivät parannuksen, mutta pidän hyvinkin mahdollisena yhä syvempää harhaa ja sekaannusta. Tuo on todella surullista, kun paimenet eivät varoita laumaa.

      John MacArthurilta on muuten aiheesta kaksi hyvää saarnaa. Oletko koskaan kuullut seurakunnasta, joka on tehnyt parannuksen? No en minäkään.

      http://www.gty.org/resources/sermons/90-487/calling-the-church-to-repent-part-1
      http://www.gty.org/resources/sermons/90-488/calling-the-church-to-repent-part-2

      ” So that led me to ask the question, which I asked back at the conference, “Have you ever heard of a church that repented – ever – a church that repented?” Not individuals, but collectively a church that came together and repented. Have you ever been part of a church that repented, that looked at itself and recognized its collective and congregational transgressions, and openly, genuinely, with sadness and brokenness for its sins against its head, the Lord Jesus Christ, came together in a full act of repentance?

      You probably have not heard of a church that did that. Churches that perhaps least need to repent don’t even consider that. Churches that most need to repent resent the idea. Have you ever known a pastor who led his church to repent for collective congregational transgressions and then threatened them with heavenly judgment if they refused to repent? It’s not likely. Pastors have a hard enough time calling individuals to repent, let alone the whole church and all its leaders for their corporate sins against Christ their head. In fact, those who might be so bold to call their own church to repent would most likely lose their job. But they would certainly receive hostility, resistance, scorn, some level of rejection.

      On the other hand, if a pastor or church leaders called another church, not their own, to repent because they could see the sins of that church, they would receive the same kind of scorn and vilification and be told to keep their nose out of that church’s business. Churches very rarely repent. We don’t hear about churches that are broken as a collection of people, that are desirous of cleansing and purity and forgiveness and restoration. And when that is suggested to a church and its leaders and congregation, it is met with resistance if it rarely is suggested at all. There’s some history on why that’s not done very often, and you can go back to the seventeenth century for that history.”

      Like

  2. On erityisen tärkeää, ettei parjaa ja levittele valheita uskon sisarista ja veljistä tänä pimeänä aikana, jolloin monet etsivät sisimmässään Jumalaa sitä usein tiedostamatta.
    Jumalan Pyhä Henki tahtoo ensimmäisenä koskettaa Jeesukseen Kristukseen uskovien sydäntä. Poistaa kovuuden, pelon ja itsekeskeisyyden. Antaa pehmeän, rohkean ja epäitsekkään sydämen.

    Uskovilla on yhteinen pohja ja perustus: Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Ihmisen Poika, kaikkien ihmisten syntien sovittaja. Uskoville on annettu tehtäväksi sovituksen Sanan julistaminen! Suuri Jeesuksen antama lähetyskäsky!

    Monessa kohtaa me saatamme hairahtua. Joka ei hairahdu puheessa on täydellinen. On vain yksi täydellinen!
    Älkäämme uskoko valheita! On helppo panna youtubella erilaisia toisia “mollaavia” väläyksiä. Älkäämme olko sielunvihollisen, tuhanten juonten mestarin puolella kanssamatkaajiamme vastaan!

    Valvokaamme sydämen puhtautta! Sydämestä lähtee elämä! Jeesuksen verellä pestystä sydämestä lähtee kiitos ja toisia ihmisiä rakastava ja siunaava elämä!

    Like

    1. Betheliläisyyden edistäjien taholta on nähty taidokasta julkisuudenhallintaa. En yhtään ihmettelisi, jos taustalta paljastuisi mainostoimistoa ja PR-asiantuntijaa. Koska he eivät voi kumota esitettyjä faktoja, niin keskustelu pitää viedä erilaisiin tunteisiin ja motiiveihin. Tuo “mollaaminen” ja “parjaus” on tullut hyvinkin tutuksi termeinä. En kuitenkaan Juha Norolammen videoista mitään tuollaista tunnista.

      Jos joku vaikka esittäisikin jonkin parjaavan ja mollaavan vihaFAKTAN, niin ei oletettu tunnetila kumoa esitettyä asiaa. Osoittaakin suurta oman argumentaation heikkoutta lähteä olettamaan vastapuolen motiiveja, koska ei voi tarttua esitettyihin väitteisiin.

      Like

  3. En tiedä mitä tai ketä tarkoitat, mutta sen voin sanoa, etten ole mikään betheliläisyyden puolustaja.

    Mutta sen tiedän, että kun Jeesus Kristus on Vapahtaja ja Herra ja kun ihminen haluaa vaeltaa päivittäin elävässä suhteessa Häneen ja Hänen läsnäolossaan, on äärettömän tärkeää valvoa oman sydämen tilaa. Ettei sinne pääse pienikään valhe eikä vääränlainen asenne, ei kovuus eikä ylpeys, ei kateus, ei mikään vääryys. Kun sydän on puhdas, silloin näkee kanssamatkaajat, Jumalaan ja Jeesukseen uskovat, veljinä ja siskoina.

    Kun sydän on puhdas, Jeesuksen veren puhdistama, alkaa usko Jeesukseen heijastua kaikille ympärille oleville.
    Eikö kristittyjä ole tähän kutsuttu?

    Like

  4. On sanottavana se, että en halua olla mukana keskustelussa, missä mustamaalataan ja arvostellaan osaa Kristuksen ruumiista omista väärinymmärryksistä ja tulkinnoista käsin.
    Tämä keskustelu ei täytä akateemisen keskustelun perusedellytyksiä.

    Like

  5. Kuules HannaMaria. Jos olet elänyt uskossa vasta viimeiset kaksikymmentävuotta tai vähemmän, on mahdollista että olet saanut vain kertomuksista nuuhkaista sitä mitä seurakunnat olivat esim. 60 ja 70-luvuillakin. Olen SYVÄSTI huolissani nykyajan uskovista, jotka eivät voi tajuta eroa yöllä ja päivällä. En moiti sinua, mutta Raamattu on ainoa opas tässä pirullisen eksyttävässä ajassa. Suuri osa uskovia on jo aikaa sitten eksytetty äärikarismaattiseen harhaan ja sama tahti jatkuu… Mikään sanojen lepertely ei auta tai rakkauden huutelu. Jeesus sanoi että se rakastaa häntä joka rakastaa Sanaa. Mutta eksytys on ovela uskovia varten. Siinä on paljon oppia mikä muistuttaa oikeaa. Mutta vie väärään. Herra armahda.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s