Heidi Baker, varokaa!

Uusapostolisuuteen ja betheliläisyyteen kytköksissä oleva Heidi Baker on 13.5-14.5 esiintymässä Espoon Metro Areenalla. Jos hänen välittämästään hengellisyydestä haluaa saada käsityksen, niin kannattaa katsoa linkin videon 3:55 ajasta vähän yli viiteen minuuttiin. Video ylittää häiritsevyydessään kaiken sen, mitä blogin kirjoittaja on tähän mennessä nähnyt.

Tässä myös mennään selkeästi jonkin rajan ylitse. Pimeää.

Ajankohtaista uskosta -blogi on myös julkaissut suomennetun artikkelin “Bethel Redding, Heidi Baker ja päättömän kanan profetia“, joka on käännösartikkeli Hillsongchurchwatchin artikkelista “Bethel Redding, Heidi Baker, and the Headless Chicken Prophecy“. Kristitynfoorumillakin on aiheesta artikkeli.

Advertisements

4 thoughts on “Heidi Baker, varokaa!

  1. Mä en just nyt viitsi katsoa tuota, mutta todettakoon että ei ne ketkä tuon nielee Jumalan Hengen työnä voi tuntea Jeesusta. Eli toisin sanoen ei he muutu juurikaan miksikään tuossa käsittelyssä. Henkivaltojen ote toki lisääntyy mutta ei se sisäinen todellisuus juurikaan eroa ajasta ennen ja jälkeen. Pimeässä ollaan valmiiks.

    Olen miettinyt myös sitä, että nuo irvokkaat demoniset manifestaatiot taitaa loukata eniten uskonnollisia ihmisiä. Toki sangen häiritsevää uudestisyntyneellekkin tuo kaikki, mutta siis pimeyttä on monenlaista, ja joka ei erota perkeleen työtä Jumalan työstä on jokatapauksessa ulkona siitä uudesta Elämästä johon Jeesus johtaa. Kyllä moni kokee vastenmielisenä tuommoisen, mutta ei silti ole uudestisyntynyt.

    Saatana tarjoaa jokaiselle sitä mistä kukin tykkää. Osa väestä eksytetään klassisen uskonnollisuuden kautta, ja osa modernin. Jos haluaa saada saaliin ansaan pitää sille tarjota sellaista mille saalistuksen kohde on perso. Se ettei ole perso uuskarismaattisuudelle ei ole vielä itsessään mikään jumalallinen asia. Myrkky tarjotaan jokaiselle sellaises muodos mikä luo mahdollisuuden syötin nielemiseen. Tunnen paljon jumalattomia ja uskonnollisia ihmisiä joita ei kiinnosta tuon Bakerin ym tyyliset kokemukset lainkaan, mutta he on silti pimeässä ja tuhon tiellä. Ei se vastenmielisyys ole kaikille Jumalista valoa, vaan ei vaan nappaa.

    Kun tuntee henkilökohtaisesti Jeesuksen, niin on ihan helppo erottaa mikä on kuolemaa ja mikä Elämää. Ihan sama millaiseen muotoon on perkeleen työ naamioitu, niin sen erottaa kyllä Herran armosta, koska Jeesus sanoo että Hänen omat tuntee Hänen äänen. Mutta jos ei todella elä ensirakkaudessa, palavassa todellisessa suhteessa Jeesuksern, niin tavalla tai toisella eksyy. Ja eksyminen tapahtuu takuulla sellaisen reitin kautta joka on itselle mieluisa. Eksyä voi monella tavalla. Nämä uuskarismaattiset setit kosiskelee vaan tiettyä ihmistyyppiä. Muille on varattu toisenlaiset pyydykset. Siksi on yritettävä pysyä nöyränä. Kuka seisoo katsokoon ettei lankea. Sanan lupaus nimittäin on, että jokaisen ympärillä kiertää perkele, etsien kenet voisi niellä. Sana myös vakuuttaa että perkele on tuhanten juonten mestari, jokaiselle on varattuna maukkaita houkutuksia ja perkele ei lepää eikä tunne sääliä.

    Like

  2. Mutta siis, on väkeä jotka ei tunne Jeesusta, heidät on petetty jo kauan sitten uskomaan että kaikki on kunnossa vaikka sisäinen Hengen todistus puuttuu. Osa heistä sitten menee näihin, ja osa muihin. Meidän pitää rukoilla että Jumala lähettää työmiehiä, jotka voi herätellä unesta niitä jotka luulee olevansa pelastettuja mutta eivät ole. Meidän pitää myös kysyä Herralta, että voisiko Hän antaa meille lisää myötätuntoa ja sääliä niitä kohtaan, jotka on tavalla tai toisella eksyneitä. Hän meissä haluaa löytää eksyneet ja siirtää kuolemasta Elämään niitä jotka surmapaikalle hoippuu. Pitää myös paljon etsiä Jumalan valtakuntaa, ja anoa sitä armoa että voisi itse löytää ne askeleet joissa Jumala näinä päivinä Seurakuntaa on kuljettamassa. Siinä kun ei auta historia, vaan kullekkiin aikakaudelle on Valkeuksien Isällä suunnitelmansa, ja ei ole aina ihan kivutonta taipua Hänen suunnitelmiin, nöyrtyä väkevän käden alle. Kumpa moni valmistuisi astiaksi jaloon käyttöön. Välikappaleeksi ja työtoveriksi Jumalalle juuri tähän vaikeaan aikakauteen. Satoa on paljon. Todellisia Jumalan lähettämiä työmiehiä tosi vähän. Siunauksia kaikille Jeesus tien kulkijoille, jotka helteessä kilvoittelee.

    Like

  3. Ei Seinäjoelle ihme kyllä tullut/ole tulossa. No, onneksi on hellareitten kesäjuhlat siellä, eiköhän sinne muutama karismaattinen julistaja saada puhaltelemaan.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s