Kontrastia seurakuntateasereihin ja markkinointiin

 

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. (1Kor 1:26-29)

Blogin kirjoittaja löysi valtavirrasta poikkeavan esittelyvideon Göteborgin kansainväliseltä baptistiseurakunnalta.

Advertisements

2 thoughts on “Kontrastia seurakuntateasereihin ja markkinointiin

  1. Tässä on vähän vielä sitä Hillsongin tempoa jäljellä. Tarkoitan sitä, että henkilö ja kohtaus vaihtuu hieman liian tiuhaan tahtiin. Jos jokainen lukisi vaikka neljä tai viisi kertaa tuon pituisen pätkän, niin esitys olisi paljon rauhallisempi. Tulee sellainen olo, että “ketä minä kuuntelen? – ai häntä… ei kun häntä… ei vaan häntä…” Eli puhuja vaihtuu heti, kun hänen läsnäolonsa ihmisenä meinaa tulla mukaan, ja se vie jotain pois sanomasta. Toisaalta sillä voi olla puolensa, että sanoma jää katsojan mieleen “soundbiteina” eikä opetuksena.

    Vastaavasti Hillsongin puolella tapahtuu niin, että ihmisen ei ole tarkoitus nähdä ihmistä, vaan uiskennella vaikutelmassa, tunteessa, elämyksessä ja fiiliksessä. Hillsongin mediamogulit katsovat tarkkaan, että tämä tunnelma ei katkea. Kuvien ja vaikutelmien tykitys pidetään saumattomana. Yleensä saumattomuus luodaan musiikin avulla, joka “peittää” teeman tai henkilön vaihtumisen, tai toimii “siltana” kuvien välillä.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s