Ei muuta nimeä, kuin Hillsong.

Hillsongchurchwatch on käsitellyt “No Other Name” -kampanjan mainosmateriaaleja, joissa on Jeesuksen nimen sijaan Hillsongin logo.

proof_hillsongconference_18-08-2014noothername_18-08-2014

Hillsong on kehittynyt nykymuotoonsa siten, että he ovat 1) uudelleenmääritelleet kristillisen seurakunnan 2) kaivaneet maata perinteisen kristinuskon alta nimittämällä Raamatulle uskollisia kristittyjä “kriitikoiksi”, “kuolleiksi”, “kuoleviksi” ja “uskonnollisiksi” ym. 3) uudelleenmääritelleet pastorin toimenkuvan, 4) julistaneet väärää evankeliumia, 5) julistaneet väärää Jeesusta, 6) hylänneet Raamatun auktoriteetin, 7) nostaneet Brian Houstonin Jumalan sanan yläpuolelle messiaaniseksi visionääriksi, johtajaksi ja opettajaksi, jonka roolia ei saa kyseenalaistaa, 8) uudelleenmääritelleet kristillisen ylistämisen seurakunnassa, 9) käyttäneet musiikkia seurakuntaan soluttautumisen ja nuoriin vaikuttamisen välineenä 10) vallanneet seurakuntia ja uudelleenbrändänneet niitä liikkeeseensä. (Hillsongchurchwatch)

Kontrasti on huomattava, kun Hillsong -liikettä verrataan viiteen reformaation pääperiaatteeseen. 

Viisi protestanttisen reformaation pääperiaatetta voidaan tiivistää viiteen latinankieliseen sola- eli ainoastaan/yksin -lauseeseen:

Sola fide (yksin uskosta);
Sola scriptura (yksin kirjoituksista);
Solus Christus (yksin Kristuksesta tai yksin Kristuksen kautta);
Sola gratia (yksin armosta);
Soli Deo gloria (kunnia ainoastaan Jumalalle). http://fi.wikipedia.org/wiki/Viisi_protestanttisen_reformaation_p%C3%A4%C3%A4periaatetta

“No Other Name” -kampanjaan kiinteästi liittyvä samanniminen albumi on iTunesin listalla ensimmäisenä Ruotsissa, Alankomaissa ja Suomessa, mikä kertoo jotain Hillsong -ilmiön suuruudesta maassamme. (http://www.louderthanthemusic.com/document.php?id=4433)

No Other Name‘ also tops the Christian albums chart in both the US and the UK this week. Last week the album reached as high as Number 4 in the overall iTunes chart in the US, as well as charting in the Top 10 of iTunes in 13 countries outside of the US, including at number 1 in Sweden, the Netherlands and Finland.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s